علت تغییر رویه‌شورای عالی آموزش و پرورش در بزنگاه تصویب شیوه هدایت تحصیلی

علت تغییر رویه‌شورای عالی آموزش و پرورش در بزنگاه تصویب شیوه هدایت تحصیلی

کانال تلگرامی مشاوران ایران نوشت :طبق وعده مسئولین، شیوه هدایت تحصیلی باید تا پایان پاییز 94 تصویب می‌شد؛ لکن تعیین تکلیف این موضوع به اسفند ماه رسید. اما مهم‌تر از تأخیر آموزش و پرورش در تعیین تکلیف هدایت تحصیلی، تغییر رویه‌ای بود که شورای عالی آموزش و پرورش در بزنگاه تصویب این امر از خود نشان داد.
مسأله هدایت تحصیلی از مسائل مبتلابه آموزش و پرورش کشور محسوب می‌شود و از دو جهت اهمیت دارد. اول اینکه پیشرفت کشور، به نیروی انسانی کارآمد نیاز دارد و تدارک این نیروی انسانی در گرو شناسایی و هدایت استعدادهای تحصیلی و شغلی است. دوم این که هر یک از افراد جامعه برای حرکت به سمت کمال فردی، کسب آرامش روانی و رضایت شغلی، در تعیین حرفه تخصصی‌شان نیازمند هدایتند.
با این وجود، آموزش و پرورش در سامان دادن به این امر دچار ضعف و خلأهای جدی است و نتوانسته نقش خود در مسیر تعالی ایران را به خوبی ایفا کند. با توجه به این امر، انتظار می‌رفت که آموزش و پرورش برای حل این مسئله، تدبیری اساسی بیندیشد. به خصوص آنکه تغییرات ساختاری آموزش و پرورش و ورود دانش‌آموزان به پایه نهم تحصیلی، زمینه را برای تحول بنیادین در نظام هدایت تحصیلی فراهم می‌ساخت.
در توضیح مطلب بالا باید گفت که تغییر نظام آموزشی مدارس به 6.3.3 زمینه بروز تغییرات گوناگون در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش را ایجاد نمود. یکی از این زمینه‌ها، زمان تعیین رشته دانش‌آموزان در مقطع متوسطه است که در نظام آموزشی سابق، این مهم در اتمام پایه اول متوسطه صورت می‌پذیرفت.
در همین رابطه، اسفندماه سال 93 بود که علی‌اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش از تشکیل کمیته‌ای برای تعیین تکلیف شیوه هدایت تحصیلی در دوره متوسطه خبر داد. وی ابراز امیدواری کرده بود که مسئله هدایت تحصیلی و تعیین وضعیت شاخه‌ها و رشته‌های دوره دوم متوسطه تا پایان تابستان 94 نهایی شود.
عیسی‌مراد، مدیرکل سابق امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش، نیز در چهارمین نشست این کمیته در اوایل تابستان 94، اعلام نمود که «قصد ما این است که در این کمیته در یک دوره سه‌ماهه به جمع‌بندی‌هایی رسیده و آن را به مسئولان انتقال دهیم». وعده‌های مسئولین در این خصوص اما عملی نشد تا آنکه تصمیم‌گیری نهایی درباره هدایت تحصیلی به زمستان کشانده شود. البته مهم‌تر از این تأخیرها، تغییر رویه‌ای بود که مسئولین آموزش و پرورش در بزنگاه تصویب هدایت تحصیلی و انتخاب رشته از خود نشان دادند.
در ادامه به این تغییر رویه پرداخته می‌شود:
رویه‌ نخست: انتخاب رشته‌ شیبدار
اواخر پاییز 94 رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، طرح نهایی آموزش و پرورش را برای تحقق این امر معرفی کرد. مطابق این طرح، برخلاف روال فعلی، دانش‌آموزان رشته خود را به‌طور تدریجی از بین دو سبد «نظری» و «فنی و مهارتی» انتخاب می‌‌کردند. دانش‌آموزان فنی و مهارتی در دو شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای سامان پیدا کرده و شاخه نظری نیز به دو گروه علوم انسانی و علوم پایه منشعب می‌شدند. به عقیده محمدیان با دومرحله‌ای شدن انتخاب رشته هم میزان استعدادها و علایق هر دانش آموز بهتر سنجیده شده و هم بازارکار برای دانش آموزان بهتر رصد می‌شود. در همین راستا رئیس سازمان پژوهش مهرماه 94 و در ذیل این طرح، اعلام نمود که فرآیند برنامه‌ریزی و تولید محتوای آموزشی آغاز شده و تا پایان اسفند ماه، ویراست نخست آن آماده خواهد شد.
تغییر رویه در بزنگاه تصویب: انتخاب رشته یک‌باره و ناگهانی
اما طرح جدید برای هدایت تحصیلی هنوز در شورای عالی آموزش و پرورش نهایی نشده بود که 29 دی ماه، دبیر این شورا تصویب شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی دوره متوسطه را انکار کرد. جالب اینکه شورای عالی آموزش و پرورش، به جای طرح بالا، به دنبال تصویب شیوه‌ای است که در حقیقت همان روند  فعلی حاکم بر انتخاب رشته و شاخه‌های تحصیلی است و عملاً روش انتخاب رشته‌ ناگهانی، بدون تغییر ماند. بر این اساس نظام کلی حاکم هدایت تحصیلی همانند گذشته خواهد بود و دانش‌آموزان در پایه نهم تحصیلی، ناچار به انتخاب قطعی رشته تحصیلی خود در آغاز متوسطه دوم خواهند بود.
با این اوصاف، طرحی که به اذعان کارشناسان از پشتوانه پژوهشی مناسب برخوردار بوده و با شرایط بازار کار کشور نیز سازگاری دارد، به‌یک‌باره کنار زده شد و شیوه سابق هدایت تحصیلی، در دستور تصویب قرار گرفت.
اما با نهایی شدن مصوبه فوق، این ابهام مطرح خواهد بود که شورای عالی آموزش و پرورش بر اساس کدام یک از بندهای سند تحول، طرحی را تغییر داد که مدت‌ها از سوی مسئولان آموزش و پرورش به‌عنوان شیوه‌ نهایی هدایت تحصیلی معرفی می‌شد؟

نام نویسی جاماندگان از آزمون سراسری 95

نام نویسی جاماندگان از آزمون سراسری 95

جاماندگان از نام نویسی در آزمون سراسری از امروز تا ۲۰ اسفند فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش برای نام نویسی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به گفته سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور823 هزار داوطلبی که درمهلت قبلی در آزمون نام نویسی کرده اند، می توانند در فرصت جدید اطلاعات خود را ویرایش کنند.

آزمون سراسری سال 1395 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی 24 و 25 تیر سال آینده برگزار می شود.

جزئيات هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان پايه نهم و دهم در سال تحصيلي 95-94

جزئيات هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان پايه نهم و دهم در سال تحصيلي 95-94
 
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳
 
با توجه به اينكه هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان در سال تحصيلي 95-94 از دوره دوم متوسطه به دوره اول متوسطه منتقل شده است مطالعه اطلاعات ارائه شده مسئولين آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به همه مشــاوران،معلمان،اولياء توصيه مي شود
 
 
جزئيات هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان پايه نهم و دهم در سال تحصيلي 95-94
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش گفت: کار تصویب هدایت تحصیلی دانش آموزان بصورت ويژه در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته است. 
-
به گزارش ميگنا به نقل از معاونت متوسطه ، علي زرافشان اظهار کرد: هدایت تحصیلی امسال با توجه به مصوبه برنامه درسی ملی در پایه نهمانجام می شودبر اساس فرم جدید هدایت تحصیلی علاوه بر فرم قبلی که دروس تقریبا امتیاز برابر داشتند در فرم جدید دروس ضریب پیدا کرده اند. 
-

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش تصريح كرد : دانش آموزان در پایان پایه نهم، شاخه تحصیلی(نظري يا فني) و رشته تحصیلی خود را تعیین می کنند

وي با بيان اين كه بر اساس فرم های هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایه دهم وارد رشته تحصیلی خود خواهند شد، خاطرنشان كرد: شاخه ها و رشته های هدایت تحصیلی دانش آموزان در شاخه نظری رشته های علوم انسانی، معارف، ریاضی همچنین برنامه درسی شاخه تجربی به تصویب رسیده است.
-

زرافشان تصریح کرد: براساس این مصوبه دانش آموزان ابتدا از پایه نهم مستقیم وارد رشته و شاخه خود می شوند و در شاخه نظری، رشته ریاضی، تجربی، انسانی و معارف را انتخاب می کنند. 
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش اشاره کرد: هدایت تحصیلی از دوره دوم متوسطه به دوره اول متوسطه منتقل می شود. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و همکاران چارچوب این برنامه را تنظیم کرده و این هفته تا هفته آینده در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش برای تصویب خواهد رفت. 
وي خاطرنشان کرد: تغییر جدیدی که ایجاد شده این است که در ماده 96در آیین نامه متوسطه، هدایت تحصیلی براساس 4 عامل استعداد، علاقه، نیاز و امکانات بود که به 2 عامل اولی توجه می شد اما اکنون در این آیین نامه 2 عامل بعدی نیز اجرایی می شود. 
-
-
بازگشت «هدایت تحصیلی» بعد از 22 سال به پایه نهم 

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول آموزش و پرورش از بازگشت «هدایت تحصیلی» بعد از 22 سال به پایه نهم خبر داد و گفت: دانش‌آموزانی که امسال در پایه نهم هستند، در خرداد ماه سال 95 برای ورود به مقطع متوسطه دوم، انتخاب رشته را انجام می‌دهند.

به گزارش ميگنا عظیم محبی مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش در خصوص آیین‌نامه هدایت تحصیلی در پایه نهم اظهار داشت: مقرر شده است هدایت تحصیلی با توجه به سند برنامه درسی ملی در پایه نهم انجام شود یعنی دانش‌آموزانی که امسال در پایه نهم هستند در خرداد ماه سال 95 برای ورود به مقطع متوسطه دوم، انتخاب رشته انجام می‌دهند


وی ادامه داد:‌ در پایه اول متوسطه دوم نیز رشته‌هایی شامل «علوم تجربی»، «ریاضی فیزیک»، «علوم انسانی»، «کاردانش» و «فنی و حرفه‌ای» وجود دارد و هر دانش‌آموز بر اساس علاقه، استعداد، انجام تست و نمرات خود اولویت‌بندی شده و در نهایت در یکی از این رشته‌ها در مقطع متوسطه دوم تحصیل می‌کند. 

محبی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری حدود یک میلیون دانش‌آموز در پایه نهم داریم،‌ گفت: این تعداد دانش‌آموز باید رشته تحصیلی‌شان مشخص شود و به پایه اول «متوسطه دوم» بروند. 

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش افزود: کارهای فرهنگ‌سازی هدایت تحصیلی در مدارس از اول مهر سال جاری انجام شده و مدیران و مشاوران تحصیلی در این خصوص به دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی می‌کنند و تنها توزیع فرم هدایت تحصیلی است که در خرداد 95، انجام می‌شود و هر دانش‌آموز انتخاب رشته کرده و سال تحصیلی آینده در رشته مورد نظر درس می‌خواند. 

وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه هدایت تحصیلی فعلی تقریباً با آیین‌نامه هدایت تحصیلی گذشته تفاوتی ندارد،‌ گفت: چند ملاک در هدایت تحصیلی داریم که شامل «نمرات»، «تست استعدادیابی و علاقه» و «عملکرد»‌ است که ماحصل نمره درس دانش‌آموز در سه سال تحصیلی، 10 نمره نظر دانش‌آموز و 10 نمره نظر معلم پیش‌بینی شده است و در مجموع 100 امتیاز است که در خرداد در مدارس اجرا می‌شود و در کنار آن بحثی به نام هنجار استانی داریم یعنی در استان چه مقتضیاتی وجود دارد که همه این موارد در کمیته‌ای که در استان تشکیل می‌شود، بررسی شده و درباره آن تصمیم می‌گیریم. 

محبی تصریح کرد: دانش‌آموز با توجه به نمراتی که به دست می‌آورد اولویت‌بندی رشته‌های تحصیلی برای او مشخص می‌شود و هر دانش‌آموز می‌تواند سه رشته را انتخاب کند که با توجه به نمرات کسب شده، دانش‌آموز با مشاور مدرسه مشورت کرده و انتخاب رشته می‌کند و در نهایت در یکی از رشته‌ها تحصیل می‌کند. 
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: هدایت تحصیلی بعد از 22 سال که در متوسطه دوم انجام می‌شد، به متوسطه اول و پایه نهم برگشته است؛ چرا که در گذشته نیز هدایت تحصیلی در دوره راهنمایی قدیم وجود داشت و در حال حاضر نیز محتوای آن مقداری تغییر پیدا کرده است.
-
-

رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش متناسب با نیاز بازار کار تغییر خواهد کرد 
مدیرکل آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش ، گفت: رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش متناسب با نیاز بازار کار تغییر خواهد کرد . 
سید محسن حسینی مقدم درخصوص محدود شدن رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش متناسب با نیاز بازار کار اظهارکرد :‌ رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش متناسب با نیاز بازار کار تغییر خواهد کرد و براین اساس ممکن است برخی رشته‌های جدید اضافه و برخی رشته‌ها که بازار کار به آنها نیاز ندارد، حذف شوند. 
مدیرکل آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد :‌ تا زمانی که در شورای عالی آموزش‌وپرورش و کمیسیو‌ن‌های مربوطه تعداد رشته‌های شاخه کاردانش و فنی‌ و حرفه‌ای مصوب نشود، نمی‌توانیم بگوییم تعداد رشته‌ها کاهش یافته است. 
وی خاطرنشان کرد :‌ هم‌اکنون 43 رشته در شاخه فنی و حرفه‌ای داریم. برای سال تحصیلی آینده که پایه دهم را در دوره متوسطه دوم خواهیم داشت،‌ تعدادی از 43 رشته شاخه فنی و حرفه‌ای با تغییر محتوا باقی می‌ماند، برخی رشته‌های جدید اضافه شده و برخی رشته‌ها نیز که متناسب با نیاز بازار کار نیست، حذف می‌شوند. 

دكترحسینی مقدم در خصوص کاهش رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای از 43 رشته به 27 رشته بیان کرد :‌ در جلسات شورای عالی آموزش و پرورش برخی افراد نظراتی را ارائه کرده‌اند مبنی بر اینکه تعداد رشته‌های شاخه فنی‌و‌حرفه‌ای به 27 رشته برسد اما تا زمانی که شورای عالی آموزش و پرورش این موضوع را مصوب نکند، نمی‌توان تعداد دقیق رشته‌های شاخه فنی‌وحرفه‌ای را اعلام کرد. 

وی با بیان این که هم‌اکنون جلسات کارشناسی در شورای عالی آموزش و پرورش در حال برگزاری است، افزود: در شورای عالی آموزش و پرورش پیشنهادات مختلفی مطرح شده است به عنوان مثال یکی از پیشنهادات این است که رشته امور زراعی از امور باغی جدا شود از سوی دیگر حدود 5 رشته جدید نیز پیشنهاد شده اما هنوز نهایی نشده است و طی چند جلسه آینده این موضوع نهایی خواهد شد.
-
مدیرکل دفتر آموزش کارودانش وزارت آموزش و پرورش خبر داد 
احتمال تغییر رشته‌های کار و دانش

مدیرکل دفتر آموزش کارودانش وزارت آموزش و پرورش از اختصاص حدود 42 ساعت دروس شایستگی‌های عمومی و 10 ساعت شایستگی‌های غیرفنی برای دانش آموزان فنی و کار و دانش بر اساس تصویب شورای عالی خبر داد گفت: بر اساس برنامه درسی ملی حداکثر باید 40 ساعت در هفته برنامه درسی داشته باشیم.

 

مصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین تغییرات مصوب در جریان استقرار پایه دهم تحصیلی در سال آینده و کاهش رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش اظهار کرد: هنوز مصوبه‌ای دال بر کاهش رشته‌ها نداشته‌ایم اما احتمالا کاهش خواهیم داشت.

 

وی افزود: هنوز این موضوع در چرخه کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد و عناوینی که حذف می‌شود و یا عناوین جدیدی که اضافه خواهند شد در حال نهایی شدن هستند.

 

مدیرکل دفتر آموزش کارودانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه درباره آموزش‌های فنی آنچه مصوب شده و قطعی است، اختصاص حدود 42 ساعت دروس شایستگی‌های عمومی و 10 ساعت شایستگی‌های غیرفنی است گفت: بر اساس برنامه درسی ملی حداکثر باید 40 ساعت در هفته برنامه درسی داشته باشیم که در سه سال حداکثر120 ساعت خواهد شد.

آذرکیش ادامه داد: برای 52 واحد تعیین تکلیف شده و برای حداکثر تا 68 واحد دیگر دروس مهارتی و تخصصی تدریس خواهد شد. وی با اشاره به اینکه هشت مجموعه در کارودانش داریم گفت: از این هشت مجموعه رشته‌هایی با توجه به عدم نیاز بازار کار حذف می‌شوند و رشته‌های جدیدی نیز اضافه خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش کارودانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در رشته کارودانش نیازها را از بازار کار و دستگاه‌های اجرایی مربوط احصاء می‌کنیم عنوان کرد: در نهایت عناوین شغلی به سازمان پژوهش برای تدوین محتوا ارائه می‌شود.

 

آذرکیش افزود: هر تغییری بخواهد ایجاد شود بررسی اولیه در کارگروه‌های مربوط انجام و در نهایت به تصویب شورای عالی می‌رسد.

 

به گفته وی، فعلا 264 عنوان رشته مهارتی در سراسر کشور داریم که توزیع آن به تناسب نیاز استان‌ها متنوع است.

 



-
 

آغاز ثبت نام آزمون ورودی دبیرستان‎های استعدادهای درخشان در سال  96 - 95

آغاز ثبت نام آزمون ورودی دبیرستان‎های استعدادهای درخشان در سال  96 - 95 
دستورالعمل ثبت نام آزمون ورودی دبیرستان‎های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 96 - 1395 به تمامی مدارس سراسر کشور ارسال شد

با اتکال به الطاف بیکران الهی و به منظور شرکت دانش‎آموزان پایه ششم و پایه‎ نهم در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان ، دستورالعمل آزمون ورودی دبیرستان‎های استعدادهای درخشان (دوره اول و دوره دوم متوسطه) با شماره 460/ 245740 مورخ 94/12/3 به ادارات کل آموزش و پرورش استان‎ها ابلاغ شد. علاقمندان و متقاضیان شرکت در آزمون مزبور می توانند جهت اطلاع از کیفیت اجرای آزمون و ثبت نام ، از تاریخ 94/12/8 به پایگاه اینترنتی www.sanaad.medu.ir مراجعه نمایند.

ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی 96-1395
به اطلاع می رساند امکان ثبت نام در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان از روز شنبه هشتم اسفند ماه 94 لغایت پایان وقت اداری پنج شنبه بیستم اسفند ماه در سامانه فعال می باشد. 
دانش آموزان علاقمند شرکت در آزمون ورودی میتوانند از طریق آدرس زیر بصورت انفرادی اقدام به ثبت نام نمایند

کاهش معدل دبیرستانی‌ها به نمره 12

کاهش معدل دبیرستانی‌ها به نمره 12

 
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: معدل امتحانات نهایی دانش آموزان سوم متوسطه در دو سال اخیر به نمره 12 کاهش یافته است
 
خبرگزاری صدا و سیما: رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: معدل امتحانات نهایی دانش آموزان سوم متوسطه در دو سال اخیر به نمره 12 کاهش یافته است.

عبدالرسول عمادی افزود: آمارها نشان می‌دهد 80 درصد دانش آموزان دبیرستانی در دو سال اخیر در امتحانات نهایی قبول شده و 20 درصد نیز مردود شده اند.

وی پایین آمدن کیفیت تدریس، تدریس معلم در غیر رشته تخصصی خود،‌ رعایت نشدن زمان تدریس و تعطیلات بی رویه مدارس، ‌استاندارد نبودن آزمون مستمر و ارزشیابی تحصیلی و نبود مشاوره تحصیلی را از دلایل کاهش معدل امتحانات نهایی دبیرستانی ها اعلام کرد.

وی به سوالات امتحانی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: بررسی‌ها نشان می دهد سوالات امتحان نهایی دانش‌ آموزان استاندارد بوده است ولی 50 درصد دانش آموزان موفق به پاسخ دادن به برخی از سوالات امتحانی نشده اند و این نشان می دهد که مطلب درسی به خوبی به دانش آموزان تفهیم نشده است.

عمادی گفت: نتیجه این تحلیل‌ها به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای تغییر در محتوای کتاب درسی به ویژه کتاب‌های جدیدتالیف داده شده است.

رئیس مرکز سنجش آموز‌ش و پرورش افزود: در حال برنامه ریزی هستیم تا با رفع مشکلات محتوایی در کتاب‌های درسی و بالابردن کیفیت آموزشی، معدل دبیرستانی ها را به نمره 14 تا 15 برای سال‌های تحصیلی بعد افزایش دهیم.

عمادی تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های برابر برای تحصیل و عدالت آموزشی نیز می تواند به بالابردن معدل دانش آموزان در دوره دبیرستان کمک کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح ارزشیابی توصیفی (حذف نمره) قرار است برای دوره دبیرستان هم اجرا شود گفت: با توجه به اجرا نشدن کامل نظام آموزشی این طرح فعلا در دستور کار آموز‌ش و پرورش نیست.

امکان ثبت‌نام مجدد کنکور از 17 اسفند

امکان ثبت‌نام مجدد کنکور از 17 اسفند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور از امکان ثبت‌نام مجدد یا ویرایش اطلاعات داوطلبان ثبت‌نام کننده در آزمون سراسری سال 95 از 17 تا 20 اسفندماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین توکلی گفت: اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان ثبت‌نام کننده در آزمون سراسری سال 95 که برای شرکت در آزمون مذکور ثبت‌نام کرده‌اند از دوشنبه 17 اسفندماه لغایت پنجشنبه 20 اسفندماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

وی افزود: کلیه داوطلبان ثبت‌نام کننده ضرورت دارد در این مهلت تعیین شده پس از مطالعه دفترچه راهنما و اطلاعیه منتشره سازمان سنجش نسبت به مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام نموده و در صورت تمایل نسبت به ویرایش آن اقدام نمایند.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور از امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون سراسری سال 95 خبر داد و گفت: به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبانی که در مهلت مقرر در آزمون مذکور ثبت‌نام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده که از روز دوشنبه 17 اسفندماه لغایت پنجشنبه 20 اسفندماه این دسته از داوطلبان نیز بتوانند با مراجعه به سایت سازما سنجش و مطالعه دقیق دفترچه راهنما در صورت واجد شرایط بودن با تکمیل تقاضانامه اینترنتی نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

توکلی ادامه داد: اطلاعیه سازمان سنجش در این خصوص از عصر امروز شنبه اول اسفندماه روی سایت قرار می‌گیرد و مطالعه دقیق آن به کلیه داوطلبان اکیدا توصیه می‌شود.