راه اندازی رشته تحصیلی بورس در مقطع متوسطه که چندی پیش در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده بود با امضاء تفاهم نامه بین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و معاون متوسطه آموزش و پرورش به طور رسمی به جمع رشته های کار و دانش اضافه شد. 

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، دانش آموزان دوره کار و دانش در گرایش بورس و اوراق بهادار پس از گذارندن یک دوره دو ساله با اخذ مدرک دیپلم در سمت متصدی پذیرش سفارش خرید و فروش اوراق جذب بازار کار می شوند.
 
رییس سازمان بورس و اوراق بهادر در مراسم امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش ضمن مهم خواندن رشته بورس و زحمات فراوان برای ایجاد آن از همکاری های خوب، صمیمانه و تنگاتنگ مسؤلان آموزش و پرورش با سازمان بورس در به ثمر رسیدن این رشته تشکر و قدردانی کرد.
 
علی صالح آبادی با تصریح اینکه بستر توسعه بازار سرمایه در گرو فرهنگ سازی است و مهمترین ستون بازار سرمایه فرهنگ سازی است، گفت: ایجاد این رشته در ارتقاء فرهنگ بازار سرمایه در بلند مدت قطعی است و این برهه از زمان برای راه اندازی این رشته با توجه به اینکه در سال های آینده سهام عدالت آزادسازی می شود، بسیار لازم است.
 
وی با اشاره به هفت و نیم میلیون کد سهامداری، خاطرنشان کرد: علاوه بر کدهای سهامداری موجود، حدود چهل و پنج میلیون نفر سهامدار سهام عدالت هستند که با آزاد سازی این سهام ها ، رسماً ما با یک جامعه حدود پنجاه میلیون نفری در ارتباط خواهیم بود که باید بورس را بشناسند.
 
صالح آبادی با اشاره به اینکه با در نظر گرفتن این جمعیت سهامدار و لزوم ارائه خدمات به این افراد در سال های آتی تأسیس این رشته یک ضرورت بود، گفت: قطعاً لازم نیست این تعداد سهامدار متخصص بازار سرمایه و بورس شوند اما باید شناخت کلی از بورس و چگونگی معامله در بازار سرمایه داشته باشند که دیپلمه های بورس می توانند در این مسیر به ما کمک کنند.
 
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با پیشنهاد ایجاد باجه های بورس در آینده در سطح شهر، گفت: فارغ التحصیلان دیپلم بورس در سمت متصدی پذیرش سفارش خرید و فروش اوراق می توانند مانند متصدیان باجه ها و دفاتر بیمه به مراجعه کننده ها سرویس های بورسی از قبیل معرفی و آموزش بورس، احراز هویت اشخاص و سفارش خرید و فروش سهام ارائه دهند.
 
وی تصریح کرد: در هیأت مدیره سازمان بورس تصویب شده است که فارغ التحصیلان دیپلم بورس سمت متصدی پذیرش خرید و فروش اوراق بهادر را نه فقط در تهران بلکه در تمام شهرستان ها بر عهده گیرند.
 
صالح آبادی گفت: آشنایی با مهارت های عملی بورس قبل از دوران آموزش عالی مسیر دانش آموزان را در دوره های آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی تسریع می کند.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون در رشته بورس در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو پذیرفته می شود، گفت: در حال حاضر حتی اگر فردی دکترای آموزش عالی هم داشته باشد اما مدارک حرفه ای بورس که زیر نظر سازمان برگزار می شود را نداشته باشد، نمی تواند در سمت هایی چون مدیریت صندوق های بورس و یا معامله گر در کارگزاری ها منصوب شود.
 
علی زرافشان معاون متوسطه آموزش و پرورش نیز در خصوص ضرورت ایجاد رشته بورس، گفت: تأسیس این رشته جدید به همراه آموزش های تخصصی، زمینه اشتغالزایی فراوانی را در سطح جامعه فراهم می کند.
 
وی افزود: اشتغال در این حوزه با توجه به فرصت های شغلی آن، در جامعه گسترش خواهد بود و امید می رود این رشته خیلی سریع بتواند جای خود را در مجموعه آموزش های کار و دانش باز کند.
 
این مقام مسوول آموزش پرورش درباره میزان استقبال از راه اندازی رشته بورس نیز گفت: وقتی خبر راه اندازی دیپلم بورس در اجلاس مدیران کل منتشر شد همه مدیران استان ها برای راه اندازی این رشته پیشقدم شدند و خواستار راه اندازی این رشته در منطقه و استان خود شدند که این استقبال نشان دهنده این است که 'بورس' رشته پرطرفداری خواهد بود و جاذبه خوبی برای جوانان دارد.
 
وی ابراز امیدواری کرد: شروع خوب امسال زمینه ای شود تا سال آینده حداقل در مراکز کل استان ها در این رشته، دانش آموزان دختر و پسر کشور امکان تحصیل پیدا کنند.
 
زرافشان در پایان افزود: خوشبختانه با وجود دوره های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد زمینه ادامه تحصیل و کسب مهارت های بیشتر برای فارغ التحصیلان این رشته از هم اکنون مهیا است، که وجود همین چشم انداز های روشن تحصیلی و شغلی، سبب افزایش سعی و انگیزه در جوانان می شود.
 
خاطر نشان می شود از ابتدای سال تحصیلی 93-94 در چهار استان تهران، اصفهان، البرز، خراسان رضوی تعداد 123 دانش آموز دختر و پسر در رشته بورس ثبت نام و مشغول تحصیل شده اند.


برچسب‌ها: انتخاب رشته
نوشته شده در شانزدهم آبان 1393 توسط ابوالقاسم مستقيمي

برای تحصیل در هنرستان بهیاری،

نیروی انتظامی دانش‌آموز جذب می‌کند

» سرویس: استخدام - استخدام فارغ التحصيلان

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای تحصیل در هنرستان کار و دانش بهیاری خود از بین داوطلبان پسر نیرو جذب می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای تحصیل در هنرستان کار و دانش بهیاری خود از بین داوطلبان پسر واجد شرایط برای سال تحصیلی 93-1392 از طریق آزمون ورودی و دیگر مراحل گزینش و استخدامی (مصاحبه ، معاینات پزشکی و ...) دانش آموز بهیار می‌پذیرد.

مدارک لازم:

1-تکمیل فرم ثبت نام به صورت خوانا (تکمیل روگرفت فرم ثبت نام نیز مورد قبول است)

2-ارائه کارنامه قبولی سوم راهنمایی به همراه معدل

3-ارائه گواهی اشتغال تحصیل در سال اول متوسطه (منطقه آموزش و پرورش محل تحصیل)

4-یک برگ روگرفت شناسنامه و کارت ملی (اگر توضیحات در صفحات دیگر شناسنامه درج شده باشد؛ ارائه رو گرفت آن ضروری است)

5-دو قطعه عکس 3*4 تمام رخ

داوطلبان استخدامی می‌توانند حداکثر تا تاریخ 16 خرداد 92 مدارک خود را از طریق پست پیشتاز به نشانی تهران- خیابان فرجام نرسیده به سه راه سراج - پلاک 518 - کدپستی 1684895417 ارسال کنند و یا با شماره تلفن 73046920-021 تماس گیرند.

نقل از :http://isna.ir/fa/news/92030603049


برچسب‌ها: هدايت نامه تحصيلي
نوشته شده در ششم خرداد 1392 توسط ابوالقاسم مستقيمي

نام رشته مهارتي(نام ديپلم) : مرغداري صنعتي 

 شماره رشته مهارتي  : 307- 101 - 11 –2

كد رايانه اي : 9857 

زمينه :  كشاورزي

گروه :  امور دام وطيور

 تأليف : ابوالقاسم مستقيمي 

 مطابق مجموعه هشتم مهارت  


مقدمه اي در موردامور دام و طيور

با توجه به رشد روزافزون جمعیت انسانی در جهان و افزایش نیاز روزانه جامعه بشری  به پروتئین حیوانی از یک طرف و نیز محدود بودن منابع طبیعی و امکانات جهت پرورش به روش سنتی از طرف دیگر ، بشر از دیرباز به فکر احداث واحدهای پرورش صنعتی دام و طیور برای رفع نیازهای خود افتاده است.

با توجه به اهمیت مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ در سلامت فکری و جسمی افراد جامعه ، تقریباَ تمام کشورهای جهان برنامه هایی برای افزایش مصرف سرانه محصولات طیور دارند. 

به دليل فوق اين مسأله مورد توجه دست اندركاران امر آموزش بوده و اين رشته در زمينه كشاورزي ارائه شده است بقيه مطالب را در ادامه مطلب بخوانيد



ادامه مطلب
نوشته شده در یکم تیر 1390 توسط ابوالقاسم مستقيمي

نام رشته مهارتي(نام ديپلم) : تعمير موتور تراكتور

 شماره رشته مهارتي  : 301- 101 - 10 –2

كد رايانه اي : 9491

زمينه :  كشاورزي

گروه :  ماشينهاي كشاورزي

 تأليف : ابوالقاسم مستقيمي

 مطابق مجموعه هشتم مهارت 

 

مقدمه اي در موردكشاورزي


ایران کشوری است که از توانمندی‌های خوب بالقوه و بالفعل کشاورزی برخوردار بوده و کشاورزی در برنامه‌های توسعه کشور، از محورهای اصلی است. توسعه کشاورزی نیازمند نیروی انسانی ماهر است که بتواند عملیات کشاورزی مربوط به محصولات زراعی و باغی را بر اساس یافته‌های جدید علمی انجام دهد و بیشترین بازدهی و محصول را در بهره‌گیری از منابع به دست آورد. بدین منظور برای تأمین نیروی انسانی متعهد و متخصص در رشته زراعت برای نیل به خودکفایی در زمینه مواد اولیه غذایی و صنعتی، لازم است متخصصانی تربیت شوند که بتوانند با استفاده از دانش و تجربیات خود، تولید اقتصادی محصولات زراعی را به طور علمی امکان پذیر سازند و از امکانات موجود کشور حداکثر استفاده را برده، در امور تحقیقات و آموزش و برنامه ریزی کشاورزی نیز خدمت نمایند.
ایجاد رشته هاي كشاورزي برای تربیت کارشناسانی است که بتوانند در جهت افزایش سطح زیرکشت محصولات اصلی کشاورزی، استفاده بهینه از زمان و بالا بردن عملکرد این محصولات در واحد سطح (هکتار) تلاش کنند. با توجه به این که در حال حاضر حدود 
۱۶ میلیون هکتار از اراضی کشور، زیرکشت محصولات مختلف۵۰ میلیون هکتار است و نظر بر این که ایران از تنوع آب و هوایی برخوردار است؛ با برنامه ریزی صحیح و دقیق و با استفاده از دانش کارشناسان رشته زراعت و اصلاح نباتات، می توان به میزان هر چه بیشتر از زمین‌های کشور برای افزایش تولید کمی و کیفی بهره برداری کرد. این مطالب ضرورت و اهمیت تربیت افرادی را که بتوانند با به کار گرفتن دانش خود در جهت رسیدن به این اهداف اقدام نمایند، مشخص می کند. همچنین از جمله مشکلات کشاورزی در کشور ما همواره این بوده است که مجریان فعالیت‌های تولیدی کشاورزی، کمتر تحصیلاتی در زمینه کشاورزی داشته اند؛ به طوری که روش‌های کار همچنان سنتی و قدیمی باقی مانده است. در حالی که در سطوح بالاتر (کارشناسان و مراکز برنامه ریز و هدایت گر) توان بالایی برای تأمین فن آوری مورد نیاز وجود دارد
.بقيه مطالب را در ادامه مطلب بخوانيد



ادامه مطلب
نوشته شده در هشتم اردیبهشت 1390 توسط ابوالقاسم مستقيمي

نام رشته مهارتي(نام ديپلم) :  برنامه نويسي پايگاه داده ها

 شماره رشته مهارتي  : 315- 101 – 17 – 3

كد رايانه اي : 6140

زمينه :  خدمات

گروه :  كامپيوتر

 تأليف : ابوالقاسم مستقيمي

 مطابق مجموعه هشتم مهارت 

مقدمه:    

رشته كامپيوتر يكي از گروههاي زمينه خدمات از شاخه كاردانش است كه علاوه بر داشتن دروس عمومي و پايه(كه در تمام گرايشهاي آن مشترك است) ,داراي دروس مهارتي مختلفي بسته به نوع رشتة مهارتي مي باشد با آموزش دروس مهارتي هر گروه ، فراگيران علاوه بر اينكه به طور كلي با كامپيوتر آشنا مي شوند. اصول و مباني لازم را براي ورود به رشته ها و گرايشهاي تخصصي مربوطه كسب مي كنند.اين رشته شامل 5 گرايش زير با زمينه‌هاي شغلي متنوعي مي باشد: 
طراحي صفحات وب

تصوير سازي كامپيوتري
توليد چند رسانه‌اي
تعمير عمومي كامپيوتر
برنامه‌نويسي كامپيوتر
دانش‌آموزان شاخة كاردانش جهت اخذ ديپلم يكي از رشته‌هاي مهارتي كامپيوتر در آموزشگاههاي آزاد ،يا دولتي، بايستي ابتدا دروس مربوط به رايانه كار درجة 2 (مقدماتي) ، سپس دروس مربوط به رايانه كار درجة1 (پيشرفته) و در پايان دروس مهارتي و اختياري باقيمانده از رشتة مورد نظر را بگذرانند
.

 هدف تدوين رشته: برنامه نويسي پايگاه داده ها

 برنامه نویسان رایانه دستورالعملهائی باجزئیات کامل نوشته و آزمایش وپشتیبانی میکنند. به این دستورالعملها که رایانه برای کار کردن باید از آنها پیروی کند ، برنامه گفته میشود. کار دیگر آنها طراحی و آزمایش کردن ساختارهای منطقی برای حل کردن مسائل توسط رایانه میباشد. بسیاری از نوآوریها در زمینه برنامه نویسی مانند فن آوریهای پیشرفته محاسبه وزبانها و ابزارهای پیچیده برنامه نویسی به برنامه نویسان نقشی جدید داده و بسیاری از کارهای برنامه نویسی دنیای امروز را بوجود آورده اند. عنوان و توصیف کار آنها بسته به نوع سازمانی که درآن کار میکنند متفاوت میباشد. بنابراین ، برنامه نویس رایانه به کسی اطلاق میشود که کار اصلی وی برنامه نویسی است.

    بقيه مطالب را در ادامه مطلب بخوانيد



ادامه مطلب
نوشته شده در بیست و ششم فروردین 1390 توسط ابوالقاسم مستقيمي

نام رشته مهارتي(نام ديپلم)   تصوير سازي كامپيوتري

 شماره رشته مهارتي  314- 101 – 17 – 3

كد رايانه اي : 6139

زمينه :  خدمات

گروه :  كامپيوتر

 تأليف : ابوالقاسم مستقيمي

 مطابق مجموعه هشتم مهارت 

مقدمه:    

رشته كامپيوتر يكي از گروههاي زمينه خدمات از شاخه كاردانش است كه علاوه بر داشتن دروس عمومي و پايه(كه در تمام گرايشهاي آن مشترك است) ,داراي دروس مهارتي مختلفي بسته به نوع رشتة مهارتي مي باشد با آموزش دروس مهارتي هر گروه ، فراگيران علاوه بر اينكه به طور كلي با كامپيوتر آشنا مي شوند. اصول و مباني لازم را براي ورود به رشته ها و گرايشهاي تخصصي مربوطه كسب مي كنند.اين رشته شامل 5 گرايش زير با زمينه‌هاي شغلي متنوعي مي باشد: 
طراحي صفحات وب

تصوير سازي كامپيوتري
توليد چند رسانه‌اي
تعمير عمومي كامپيوتر
برنامه‌نويسي كامپيوتر
دانش‌آموزان شاخة كاردانش جهت اخذ ديپلم يكي از رشته‌هاي مهارتي كامپيوتر در آموزشگاههاي آزاد ، بايستي ابتدا دروس مربوط به رايانه كار درجة 2 (مقدماتي) ، سپس دروس مربوط به رايانه كار درجة1 (پيشرفته) و در پايان دروس مهارتي و اختياري باقيمانده از رشتة مورد نظر را بگذرانند
.

 هدف تدوين رشته:

 

گرافیک هنری است که توانسته بسیاری از هنرها را به خدمت گرفته و اصلی ترین وظیفۀ خود را که انتقال پیام است به انجام رساند و در تمامی ابعاد زندگی از طریق ارائۀ تصویر با مخاطبان خود صحبت کند . ارتباطات تصویری با پیشرفت و توسعۀ تکنولوژی از طریق امکانات متنوعی که در دنیا ایجاد گردیده در امر پیام رسانی و انتقال مفاهیم موثر واقع شده است .هنرجویان این رشته در طی دوران      تحصیل با طراحی گرافیک کامپیوتری ، رایانه کار درجۀ 1و2 و نرم افزار های freehand, coreldraw,photoshop آشنا می شوند.

 

  بقيه مطالب را در ادامه مطلب بخوانيد



ادامه مطلب
نوشته شده در بیست و ششم اسفند 1389 توسط ابوالقاسم مستقيمي


 نام رشته مهارتي ( نام ديپلم ) :توليد چند رسانه اي

 شماره رشته مهارتي :  313- 101 - 17 - 3

كد رايانه اي : 6138

زمينه :  خدمات 

گروه  : كامپيوتر 

                                                               تأليف : ابوالقاسم مستقيمي

                                                               مطابق : مجموعه هشتم كاردانش



مقدمه

رشته كامپيوتر يكي از گروههاي زمينه خدمات از شاخه كاردانش است كه علاوه بر داشتن دروس عمومي و پايه(كه در تمام گرايشهاي آن مشترك است) ,داراي دروس مهارتي مختلفي بسته به نوع رشتة مهارتي مي باشد با آموزش دروس مهارتي هر گروه ، فراگيران علاوه بر اينكه به طور كلي با كامپيوتر آشنا مي شوند. اصول و مباني لازم را براي ورود به رشته ها و گرايشهاي تخصصي مربوطه كسب مي كنند.اين رشته شامل 5 گرايش زير با زمينه‌هاي شغلي متنوعي مي باشد: 

طراحي صفحات وب

تصوير سازي كامپيوتري

توليد چند رسانه‌اي

تعمير عمومي كامپيوتر

برنامه‌نويسي كامپيوتر

دانش‌آموزان شاخة كاردانش جهت اخذ ديپلم يكي از رشته‌هاي مهارتي كامپيوتر در آموزشگاههاي آزاد ، بايستي ابتدا دروس مربوط به رايانه كار درجة 2 (مقدماتي) ، سپس دروس مربوط به رايانه كار درجة1 (پيشرفته) و در پايان دروس مهارتي و اختياري باقيمانده از رشتة مورد نظر را بگذرانند.

                    

1-2   هدف  تدوین رشته توليد چند رسانه اي

 هنرجويان علاقه مند به ايجاد تصاوير متحرک (پويانمايي) و ميکس و مونتاژ (تدوين فيلم و صدا) مي توانند در اين رشته تحصيل کنند.لازمه تحصيل در اين رشته داشتن علاقه و خلاقيت است.


دانش آموختگان اين رشته مي توانند توليدکننده پويانمايي و لوح هاي فشرده آموزشي باشند . هدف اين رشته، تربيت نيروي انساني ماهر در زمينه توليد نرم افزارهاي چند رسانه اي، متحرک سازي، تدوين فيلم و صداگذاري با بهره گيري از نرم افزارهاي تخصصي است. بقيه مطالب را در ادامه مطلب بخوانيد



ادامه مطلب
نوشته شده در بیست و دوم بهمن 1389 توسط ابوالقاسم مستقيمي

نام رشته مهارتي ( نام ديپلم ) :طراحي صفحات وب 

 شماره رشته مهارتي :  312- 101 - 17 - 3

كد رايانه اي : 6137

زمينه :  خدمات 

گروه  : كامپيوتر 

                                                               تأليف : ابوالقاسم مستقيمي

                                                               مطابق : مجموعه هشتم كاردانش


طراحي صفحات وب

مقدمه

رشته كامپيوتر يكي از گروههاي زمينه خدمات از شاخه كاردانش است كه علاوه بر داشتن دروس عمومي و پايه(كه در تمام گرايشهاي آن مشترك است) ,داراي دروس مهارتي مختلفي بسته به نوع رشتة مهارتي مي باشد با آموزش دروس مهارتي هر گروه ، فراگيران علاوه بر اينكه به طور كلي با كامپيوتر آشنا مي شوند. اصول و مباني لازم را براي ورود به رشته ها و گرايشهاي تخصصي مربوطه كسب مي كنند.اين رشته شامل 5 گرايش زير با زمينه‌هاي شغلي متنوعي مي باشد: 
طراحي صفحات وب
تصوير سازي كامپيوتري
توليد چند رسانه‌اي
تعمير عمومي كامپيوتر
برنامه‌نويسي كامپيوتر
دانش‌آموزان شاخة كاردانش جهت اخذ ديپلم يكي از رشته‌هاي مهارتي كامپيوتر در آموزشگاههاي آزاد ، بايستي ابتدا دروس مربوط به رايانه كار درجة 2 (مقدماتي) ، سپس دروس مربوط به رايانه كار درجة1 (پيشرفته) و در پايان دروس مهارتي و اختياري باقيمانده از رشتة مورد نظر را بگذرانند.

                    

1-2   هدف  تدوین رشته طراحي صفحات وب

هدف تربيت نيروي انساني ماهر در زمينة اجرا و ويرايش طرحهاي گرافيكي با تكيه بر بكارگيري عناصر خط ،نقطه،سطح و جهت ايجاد تصاويرمتحرك براي محيط وب وايجاد صفحات وب ايستا وپويا با استفاده از Html و نرم‌افزارهاي  FlashوVisual Interdeve و Dreamweavrr مي باشد  بقيه مطالب را در ادامه مطلب بخوانيد 



ادامه مطلب
نوشته شده در پنجم بهمن 1389 توسط ابوالقاسم مستقيمي


برق كشي ساختمان

 

 گروه : برق              زمينه : صنعت

شماره رشته مهارتي :  321-101-10-1

كد رايانه : 9962

   تاليف : ابوالقاسم مستقيمي

مقدمه :برقکار ساختمان به کسی گفته می گویند که تمامی توانایی هایلازم را برای برق رسانی به هر وسیله ای که در ساختمان (مسکونی، تجاری، اداری، تولیدی) مورد نیاز است را داشته باشد

اين افراد قادرند تاسيسات الكتريكي ساختمانهاي كوچك و بزرگ (چند طبقه )را محاسبه ،طراحي ، نصب ، و عيب يابي كنند .


درسهاي اين رشته : 

  پايه اول عمومي                 31 واحد 

عمومي دوم و سوم               22 واحد 

اختياري                              4   واحد 

مهارتي و تكميل مهارت و ساير 39 واحد 

----------------------------------------------------- 

جمع وا حد ها                      96 واحد 

بقيه مقاله را در ادامه مطلب بخوانيد 



ادامه مطلب
نوشته شده در دهم دی 1389 توسط ابوالقاسم مستقيمي

رشته برق صنعتي

زمين :صنعت

گروه برق

تاليف : ابوالقاسم مستيمي

كد رايانه اي رشته : 9969

شماره مهارتي رشته : 323 - 101 - 10 - 1

 مقدمه : پس از اختراع ترانزيستور و با پيشرفت سريع علم الكترونيك وكامپيوتر مدارات الكترونيكي انعطاف پذيرتر شده و اين قابليت ايجاد شده كه يك مدار الكترونيكي پر از طراحي و پياده سازي سخت افزاري به صورت نرم افزار قابل برنامه ريزي تبديل شده و عمل دلخواه هر شخصي در زمينه مدار مربوطه را انجام دهد به تدريج اين مدارات حالت استاندارد به خود گرفت ونام پي ال سي را به خود اختصاص داد بنابراين پي ال سي ابزاري است كه با درك نسبي محيط كار از طريق سيگنالهاي ورودي وپردازش سيگنالها مطابق برنامه داده شده به فرمانهاي لازم خروجيهاي مناسب را صادر مي كند به عبارتي ديگر پي ال سي مغز سيستم و كنترل در صنعت امروز مي باشد، به مرور تابلوهاي قديمي كه پر رله و كنتاكتور و تايمر وكانتر بود جاي خود را به      پي ال سي داده و نظم جديدي را پذيرفته است بزرگترين مزيت پي ال سي برنامه پذير بودن آن است و همين امر سبب انعطاف پذيري براي پي ال سي مي گردد بنابر اين در صنايع مختلف از پي ال سي استفاده مي شود ودر هر صنعتي متناسب با آن صنعت برنامه لازم براي پي ال سي نوشته و روي آن نصب مي شود.

اين رشته به دانش آموزان آموزش مي دهد تا تا تابلوهاي صنعتي را طراحي كرده و برنامه نرم افزاري قطعات 

plc‍ (كنترل كننده قابليت برنامه ريزي )را بنويسند .


درسهاي اين رشته :

 پايه اول عمومي                    31 واحد 

 عمومي پايه دوم وسوم           22 واحد

مهارت و تكميل مهارت و ساير    43 واحد 

---------------------------------------------------- 

جمع واحد ها                         96 واحد  




ادامه مطلب
نوشته شده در بیست و هفتم آذر 1389 توسط ابوالقاسم مستقيمي

                                                


رشته تابلو ساز برق صنعتي  

  از گروه برق   زمينه صنعت  شاخه كار دانش

   تاليف : ابوالقاسم مستقيمي

كد رايانه اي رشته     9958

شماره رشته مهارتي 317-101-10-1

 مقدمه :"رشته تابلوسازی رشته ای ترکيبی می باشد .تابلوی برق در حقيقت يک محفظه می باشد که تجهيزات الکتريکی را در بر می گيرد و البته تابلو ها می توانند در بر گيرنده تجهيزات پنيوماتيک نيز باشند مانند شير های برقی ، کمپرسور و …. به طور کلی لازم به ذکر است که جهت فراگيری فنون مربوط به تابلوهای برق نياز به فراگيری چندين آيتم اصلی می باشد که در ذيل به اختصار عنوان می کنم :

 
1-     اصول کلی و استانداردهای مربوط به تابلو های برق و محفظه های الکتريکی مانند درجه حفاظتی IP و درجه بندی جداسازی محفظه ها Segregation و مقابله با عوامل جوی و … 
2-     اصول تخصصی در مورد تابلو های برق ، مقادير نامی مانند ولتاژ و جريان نامی و ..
3-     آشنايی با تجهيزات الکتريکی و عملکرد آنها و نحوه انتخاب صحيح آنها
4-     آشنايی با تاسيسات الکتريکی وآُشنا با محاسبات مربوطه
5-     آشنايی با دروسی مانند رله و حفاظت سيستم ها – طرح پست الکتريکی و …
6-     آشنايی با طراحی مدارات فرمان و کنترل و لاجيک
 

جهت فراگيری هر يک از فنون ياد شده لازم است به صورت جداگانه اقدام به فراگيری نمود. البته وقتی تنها در مورد تابلو های برق صحبت به ميان می آيد آيتم های يک و دو فوق الذکر بسيار پررنگ تر می باشند."1

در اين رشته  دانش آموزان مي آموزند كه چگونه مي توانند تابلوهاي برق صنعتي كارگاهها و كارخانجات مختلف را طراحي كرده و آنرا بسازند و نصب نمايند .

 درسهاي اين رشته

 پايه اول عمومي                                    31 واحد

عمومي دوم و سوم                                22 واحد

مهارتي و تكميل مهارت و ساير                  43 واحد

------------------------------------------------------------

جمع كل                                               96 واحد    بقيه مطالب را در ادامه مطلب بخوانيد



ادامه مطلب
نوشته شده در بیست و یکم آذر 1389 توسط ابوالقاسم مستقيمي
عکاسی دیجیتال

مقدمه

 این مهارت با هدف ارتقاي مهارت‌هاي فردي عکاسان در زمينه عكسبرداري اجرا خواهد شد.

در این مهارت هنرجویان علاوه بر آموزش تئوری در فضای آموزشگاه، جلساتي نیز در فضاي خارج از آموزشگاه طی خواهند کرد.
كارگاه فوق جهت علاقمندانی که متقاضی تاسیس آتلیه عکاسی می باشند نیز بسیار موثر خواهد بود.
گفتنی است هنرجوياني كه در وره این مهارت شركت مي كنند با تواناييهاي بكارگيري دوربين ، نور و رنگ در عكاسي، ايجاد تركيب بندي،دوربينهاي ديجيتال، راه اندازي رايانه، نرم افزارهاي گرافيكي ويژه عكس، انواع فيلترها، تبديل تصاوير آنالوگ به ديجيتال، ترميم و بازسازي و توانايي چاپ آشنا مي شوند. 

مشخصات مهارت

نام رشته مهارتی :عکاسی دیجیتال-شماره رشته مهارتی :320-106-10-3

کد رایانه ای:9921-تعداد واحدها:پایه:31-عمومی:22-مهارتی:5/33 تکمیلی:5/5

 عنوان استاندارد مهارت و درس  کد استاندارد متولی  نظری  عملی  نظری  عملی 
 طراحی گرافیکی سیاه و سفید ارشاد 83 97189719  1 3
 طراحی گرافیکی رنگی ارشاد 83 9720 9721 1 2
 کاربررایانه ارشاد 83 9722 9723 2 3
 تایپ رایانه ای ارشاد 83 9724 9725 5/1
 عکاسی دیجیتال ارشاد 84 9810 9811 3
 روتوش ترمیم عکس رایانه ایارشاد 84  9812 9813 4 10

 آینده رشته :

شرکت در آزمون کاردانی در دانشگاه علمی کاربردی و شرکت در آزمون آموزشکده های فنی و حرفه ای رشته عکاسی .  رشته عکاسی در ایران تا کارشناسی ارشد ادامه می یابد و فارغ التحصیلان این رشته با توجه به قابلیت های شخصی می توانند در استودیوهای مربوطه ویا در مراکز دولتی به کار مشغول شوند. 


نوشته شده در نوزدهم تیر 1389 توسط ابوالقاسم مستقيمي

در این قسمت با رشته های زیر آشنا می شویم


حسابداري مالي

كامپيوتر

نقشه كشي ساختمان

خياطي

  معرق كاري چوب

مديريت و برنامه ريزي خانواده

چهره سازي

رشته مهارتي حسابداري مالي

زمينه : خدمات
گروه : مالي اداري
زير گروه : امور مالي
شماره  رشته : 203-102-12-3

پايه اول : 31 واحد
عمومي
: 229 واحد
مهارتي : 29 واحد
تكميلي : 9 واحد
اختياري : 9 واحد
جمع كل واحد ها : 96
كد رايانه : 9860

 

 

 

 

عناوين دروس مهارتي و تكميلي
حسابداري (3) و (4) – حسابداري صنعتي مقدماتي – رايانه كار حسابداري مالي درجه 2 –مسئول حقوق و دستمزد – كارآفريني ، قانون كار – كارورزي (2 واحد )

دروس اختياري
آمار و مدلسازي – تربيت بدني (3) – مباني و كاربرد رايانه – رياضي (2) كليات اقتصاد – مفاهيم و رؤس هاي آماري (1) – امور بازرگاني – سازمان مديريت – رياضيات امور مالي – مامور خريد – كمك انبار- مسئول سفارشات انبارداري – اصول حسابداري (1) و (2) – حسابداري صنعتي مقدماتي – رايانه كار حقوق و دستمزد – نگارنده متون فارسي – رايانه كار حسابداري مالي
توانايي :
دانش آموزان اين رشته پس از طي دوره هاي مهارتي مي توانند از عهده راه اندازي اجزا مختلف كامپيوتر ، برنامه نويسي كاربردي و برنامه نويسي پيشرفته درخواست خريد كالا پس از كنترل موجودي و ثبت اجناس وارده و دريافت و بررسي حواله هاي كالاي واحدهاي مختلف و ارجاع به مسئول و كد گذاري كالا وثبت مشخصات و تحويل و تحول كالا در كادركس و اطلاعات رساني به امور مالي و هماهنگ كردن با كاركنان واحد انبار و موجودي گرفتن انبار واحد استعلام بها و تحويل و تحول جنس به انبار بر آيد.
زمينه اشتغال :
دانش آموزان اين رشته پس از اخذ ديپلم رشته فوق مي توانند در يكي از زمينه هاي شغلي زير به كار اشتغال ورزند :

به عنوان حسابدار در مراكز بخش خصوصي و دولتي
با تيمهاي حسابرسي در سمت حسابرس فعاليت نمايند.
متصدي امور مالياتي
براي انجام مشاغلي از قبيل متصدي اموال و انبار اعتبارات و سفارشات امور گمركي و امور بيمه بازاريابي- امور خريد و فروش – امور بانكي اشتغال ورزند.



ادامه مطلب
نوشته شده در هشتم تیر 1389 توسط ابوالقاسم مستقيمي
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
قالب وبلاگ